Burfdayyyy GURLL!!


Aidaaaaa!!! haha.. seperti biasa penghuni rumah NO 49 Taman Cempaka Sari 3 pasti tidak terlepas dengan aktiviti ini sekira menyambut BURFDAY penghuni didalamnya. Salah satu pasti akan dirasai. Sama ada AIS, TEPUNG, KUNYIT atau KESEMUA NYA SEKALI. hahaha.. Sian AIDA tayunk tuh..hehe. Cam tak biasa plak.. Kau buat org kaw2 BAIK PUNYA tak per ek. hahaha. Si FIRA botol Cuka ngan KAK AN kaki LALAK!! ko bg KUNYIT + AIR. Si AIN kaki GEBANG bg AIS n KRIM KEK. Aku dapat la AIS ckit & Our SUPERB MASTERMIND tak kene pape langsung. Hahahaha!! No! no! No! no!! Tungggggguuuuuuu yer..Paham2 sendiri la ORANG nya sape KN? kn? Kn? hahaha.Seronok plak aku tgk AIDA yg bahagia giler biler aku cakap aku blanje MCD. pergghhhh!! dia makannnnn baik punya. Tak Ingat ape. Kasi dia main dulu kat TAMAN! Layan cite kat UMAH TC dulu. Theeennnnnn yyyeeeaaaahhhhh !!!!!!! Happy Burfdayyyy SYGGGGKKKUUUUUU... Amikkkk!!! MAKAN TEPUNG BAIK PUNYA!!! hahaha.. Adehh!! Dan plak dia cuah Air COKE aku nk MINUM kat BADAN aku!! Tak per!! Acara ttp dijalankan! Tiada yg MUSTAHIL dan yang bakal DILUPAKAN.. hahaha... Semua org TGK! Puasss!! LIFE abih tuk kau Aidaaaa!!! hahaha.. Untuk KAKAK yg belum kena SILA SENYUM panjang YER... Next YEAR nyer CELEBRATE cara lain plak k. Cara PROFESIONAL.hahahahha!! Anyway!! Happy Burfday Aida!!!! Ilysm!! =P

Allowances a.k.a PTPTN

Hoh..of course cite ni pasal DUIIITTTTT kn? $$$$$$$$$$$$... Nie banyak cite pasal LIFE STUDENT skung. Duit ALLOWANCE or PTPTN yg dpt tuh SIMPAN la weyh!! Hadehh!! nie tak, masuk jer DUIT tuh terus smpi ke ATM Machine. LAJU jer langkah!! Hahaha.. Kalu langkah laju pergi beli BUKU or anything yg berkaitan ngan BELAJAR tak per. Nie dh PLAN baik punyaaaa!!!! Pergi HOLIDAY ngan KWN, ngan BOYFRIEND, ngan GIRLFRIEND.. jadahnyer.. Siap beli HP baru laaaggiiiiiiiii, SHOPPING pulak laaggiii.. Dei!! itu duit PINJAMAN utk belajar. Tak perla kalu dah KAYA nak MAMPOS nak guna DUIT tuh tok JOLI pnn.. Nie jap g kalu yang LAKI dah puas BELAGAK depan GIRLFRIEND mcm anak ORG KAYA dh tade duit CARI KAWAN. PINJAM duit plak lggg.. Setan giler! Kawan pn bagi la jugak serba salah. Kalu ade yg TRUE LOVE plak, pinjam kat TRUE LOVE, padahal dh puas BELANJE GIRLFRIEND. TRUE LOVE pn CINTA punya PASAL bagi gak la. Mana nak sanggup tgk BOYFRIEND sendiri TAK MAKAN!!!! Cam BABeeeee knn! Haih. EMOSI aku. Pastuh nak bayar LIAT nak MAMPOSSS! Kalu POMPUAN plak! Sibuk nk SHOPPINGG. Belagak plak tuh, barang nk yang BRANDED jer! Ceh!!! KAYA sgt ker KAU POMPUAN!!?? haha. Dah TADE DUIT tgh sem ckp la DIET plak..haha. Yerla, dh tade duit nk BELI MAKAN!! Camtuh la LIFE of STUDENT skung. Think of FUTURE la. Dah tade DUIT, BERHUTANG. Dah la KORUNK tuh mmg BERHUTANG! BERHUTANG pulak lagi ngan GF, ngan KWN. Kalu LAKI lg BEST. Hutang ngan GF sendiri  buat MUKA TAK BERSALAH. Buat HALAL plak duit tuh. Kalu gf CKP SENDIRI DIHALALKAN takper. Nie dia SENDIRI ckp!! Ape punya "LAKI!!" poooooddaaahhhhh...

Tak PERLU!! TAK perlu.

Hayoookkkk!!! hehe.. Hey! hey!!! ngee.. ape ek.. TAK perlu!! =D. Saya tak PERLU awak lagi!!! Tak PERLU sape2 lg untuk pujuk hati saya. Sebab sy rase HATI saya tak perlu utk dipujuk!!! Hati saya HATI pakai BUANG punya. huh?? cmner tuh..ngee.. LIFE saya semakin GOOD, GREAT , GREATEST!!! hehe.. Act hidup aku mmg mcm nie pn dari dulu, bermasalah tak bermasalah ker mcm nie gak. Sampaikan "DIA" tuh dulu pkir yg aku ni tak pernah amik serius ape yg dia nk ckp. Hey!!! kenal aku dong! tuh la, xknal aku lg sbb tuh ko asik pkir aku jer slh. Sedangkan ko tuh yg bnyk slhhhhhhhhhh!!!!!!! Lagi banyak tipu aku! Tapi tak pernah nak ngaku!! Sekurang2 nyer aku buat tak bg tau bape hari jer. then MENGAKU jugak! Yang ENGKAU!! Sampai ntah la! PIKIR LA SENDIRI KALU KO BACE BLOG NIE. =). Aku rase TAK PERLU aku menangisi PERMERGIAN MU!! Sepatut nyer aku MENAGISI KEHADIRAN kau dalam HIDUP aku. Tapi xper. Itu SURATAN darinya dan TAK mungkin KEBETULAN. =D. Aku tak mintak duit nk mkan kat kau, aku tak mintak apa2 simpati dari kau so, aku rase AKU MAMPU HIDUP TANPA OWH MY LALA! =). Kau pandai berkata2, sehinggakan aku tak mampu BERKATA-KATA..haaaa..cmner tuh? hehe. Memang la kalu ko bace POST nie seolah2 aku cuba memalukan kau. But NO ONE knows. huhu... Tak NIAT pun nk memalukan, but nie cuma PERINGATAN untuk diri ku. Aku SAYANG ko.Aku SACRIFICE mcm-mcm utk MY LALA! but dia BUTA HATI!! tak nampak! Yang dia nampak NURUL AISHAH MOHD JAMIL nie jer yg SALAH! SALAH!! Taik la!! Pergi la kat POMPUAN yg BERTERUS TERANG dan JUJUR sgt tuh!! Hahaha. Aku POMPUAN gak, ada ke POMPUAN yg JUJUR dlm DUNIA nie? Ade mmg ade. But SEGELINTIR sahaja. TRUST ME!! Your RELATIONSHIP ngan datz GURL not gonna be LONG LASTING my MR LALA! trust me!! She`s too young for you. And masih JAUH arah TUJU hidup dia, dan masih PANJANG PENGLIHATAN dia TERHADAP JEJAKA-JEJAKA yg lebih hensem,macho,kaya,educated berbagai. tuh pun kalu dia berfikiran begitu. I dont noe y, Im still in LOVE with YOU. But its OKEY. Mungkin itu 1 ANUGERAH dari TUHAN untuk mencintai KAU Mr. Lala~ Aku PERCAYA, ade masanya di dunia ini kita duduk DIATAS! Tapi tiba masanya, Aku PASTI, kau duduk DIBAWAH di mana tempat aku sekarang seperti yang KAU PERLAKUKAN Mr. Lala! Dan yg aku akan PASTIKAN saat tuh Kau MENYEBUT nama "CINTA". Trust ME!!
-Always forgive u-

Jangan Tipu! Saya TAU! Saya RASA!!

Menipu DIRI SENDIRI adalah 1 KESALAHAN besar dalam HIDUP!!!!

Saya RASA, Saya TAU, Sbb sy KENAL awak.!! 

Jangan Buat Orang Yang Anda Cinta Kecewa.

1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya
    hanya ada kamu satu-satunya.

2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap
     menjadi impiannya.

3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu
    merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain
    lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang
    berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon
    untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu
     sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat
     bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa
    pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau
    tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia
    ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.

10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon
      untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan
      mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi
      baginya barang itu sangat istimewa.

13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung.
      Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran
       yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh
       di mata, jauh di hati?’

16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau
      mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika
      kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!.
      bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar
      mana permintaan mu.

20].Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS
      dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas
      dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari
      kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak
      pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin
      mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu,
      kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

p/s : SaraShaari gave me this article.AshaJamil COPY PASTE jer. 
Nk membanyakkan post kat blog nie.=)

Lebah vs Manusia.

Saat DIPERLUKAN di cari-cari LEBAH itu, Saat itu DIA segalanya, TERINDAH dimatanya, TERAGUNG dihatinya. Tapi SAAT kemanisan MADU itu telah dicuri dan diragut KAU PERGI tanpa BERFIKIR apa yang akan jadi pada lebah yg MEMBINA SARANG dan BERTUKUS LUMUS memberi MADU itu utk MANUSIA yg KEJAM. Pernah tak kau fikir PERASAAN dia? Tapi LEBAH tuh TAK PERNAH berputus HARAPAN, tetap MEMBINA SARANG yg BARU dan MENGELUARKAN MADU. Manusia tetap melakukan perkara yg sama. Pernah kau tau apa yang cuba lebah LAKUKAN utk KAMU? Yang nampak kelihatan di MATA manusia hanyalah LEBAH haiwan yg BERBISA. Hanya memberi KESAKITAN apabila DISENTUH. Tetapi kamu tak pernah fikir, KESAKITAN yang diberi apabila DISENTUH itulah yang sebenarnya bakal MENYELAMATKAN dia di suatu hari KELAK, LEBAH tuh nak menyelamatkan dirinya supaya dia boleh MENGELUARKAN madu lagi untuk MANUSIA yg kejam tadi. Kerana MANUSIA itu pasti memerlukan MADU lebah utk MENGUBATI KESAKITAN DIRINYA.

*Perempuan ibarat lebah yg sentiasa memberi yang terbaik kepada orang yg disayangi nya. Tetapi selalu disalah ertikan dan hanya nampak keburukan di mata org yg disayanginya.
*Hanya BLOGER yg membaca dari hati sahaja yang mampu faham post diatas. =)
Renung-renung dan fikirkanlah.

Dia..

Mungkin kehidupan nie banyak cabaran nyer kn. 
And I have to ADMIT diz FEELING.
I NEED Aminurrasyid Abdul Manan in MY LIFE!!
Matahari saya!!

Awak! Cinta mmg kadang2 xtahan dengan perangai awak. But awak selalu jadi SUPERHERO Cinta. Bila Awak tau  Cinta duk kat umah TC sorunk2 mlm tuh, Awak kelam kabut jugak balik dari Penang ke Ipoh. Then Awak takut Cinta risau Awak tpu Cinta lagi Awak ckp Awak balik naik Keta. Sedangkan Awak balik naik MOTO ngan Botak. Thanks sgt kt Awak n Botak. Cinta selalu ingat ape yg Awak buat kat Cinta, cmner awk treat Cinta, tapi awk slalu ingat Cinta tak pernah nmpk semua tuh.Sbb kn Cinta sentiasa kenangkan semua tuh la Cinta masih dcni.. Kalu mkn ngan awk kat kdai ker kat mane2 la msti nk kene letak kaki Cinta atas Kaki awak sebelah. Rindu sgt dat MOMENT. =). Kadang2 mlm Cinta ngan Awak melepak di Nasmir dan of course 7 Club. =D. Awak suke sgt bebel kat Cinta, hari2 plak tuh. Bebel dah la bebel benda yg same.huhu. Tapi Cinta hilang semua tuh. Mungkin ade hikmah nyer jadi mcm nie. Kenapa ade DIA diantara KITA. Awak selalu mara Cinta dengar ckp dia. Tapi Cinta pasti sikit sebanyak Awak temakan ckp dia yg bt Awak jadi mcm nie. Sekarang Cinta hanya bertemankn baju Topman Hitam AWK n bear2 yg awk bagi time burfday Cinta n of course Turtle Cinta biler nk tdo, yg mane dulu awk tepon n tggu smpi Cinta tdo then br Awak letak. =(
MOOD : Berserah.